Bij de speeltuin “De Appel” aan de Aalreep in Zalmplaat is op 28 mei via de MeldR app een melding gedaan over een losliggende ondergrond die zorgt voor struikelgevaar. Hoogvliet Online meldde het probleem zelf via de MeldR app en volgde vervolgens de voortgang van de afhandeling. Op 31 mei werd deze melding in de app als “behandeld” gemarkeerd, maar volgens de melder was er ter plaatse niets veranderd. Tot en met maandagavond 16 juni is er nog niets veranderd in de speeltuin. Ook een noodreparatie bleef uit.
De speelplek is populair bij kinderen uit de buurt en grenst aan de Zalmplaatschool, waardoor er dagelijks veel kinderen spelen. Bezorgde ouders en medewerkers van de buitenschoolse opvang melden dat zij inmiddels ook melding hebben gedaan, maar zonder zichtbaar resultaat. “Het is gevaarlijk, kinderen rennen hier en als ze in dat gat stappen… ik moet er niet aan denken,” aldus een ouder.
Op 6 juni riep Gebied Hoogvliet bewoners nog via social media op om gebruik te maken van de MeldR app: “Melden helpt.” Uit een reactiepeiling van Hoogvliet Online blijkt dat bewoners over kleine meldingen tevreden zijn, maar dat de communicatie bij complexere meldingen te wensen overlaat. Vooral de melding “uw melding is behandeld” wordt als onduidelijk en frustrerend ervaren.
Buurtbewoner Ad schrijft op social media dat hij meer duidelijkheid wil over wat er met meldingen gebeurt. Ook Bianca noemt voorbeelden van meldingen die na maanden nog niet opgelost zijn. Pim laat weten helemaal te zijn gestopt met melden: “Het wekt vooral irritatie op.”
Hoogvliet Online heeft de gemeente gevraagd voor de camera een toelichting te geven over het functioneren van de MeldR app en de werkwijze. Bewoners die hun ervaring willen delen, kunnen mailen naar: info@hoogvlietonline.nl.


📞 Heeft u een tip?
Bel of WhatsApp: 010-3220325
📧 Mail: info@hoogvlietonline.nl